söndag, december 16, 2012

Tällberg

Måste säga att den här hösten har varit oerhört intensiv och jag har levt för dagen liksom.. har inte haft koll på vad som händer i morgon och har glömt grejer och såna saker. Inte så bra...

Därför var vår Tällberg-helg mycket välkommen! Jag var lite stressad över den innan vi skulle åka.. tyckte inte att jag hann med att packa och tyckte att det fanns så mycket här hemma som behövdes osv..

Micke var med Melker i skolan under fredagen, och själv jobbade jag fram till lunch. Sen åkte jag hem och packade och när de andra kom hem så förberedde vi oss för att ge oss iväg. Kom i väg lite senare än vi planerat... ganska direkt kände vi att nåt kändes konstigt med bilen, men fortsatte ändå..

Väl ute på motorvägen så skakade bilen som sjutton, och vi insåg att vi inte kunde åka till Tällberg på det viset.. så vi vände hem och bytte bil..

Resan upp var ganska jobbig.. det snöade och var dåligt väglag och det kändes ungefär som att det tog hundra timmar upp. Men vi var väl framme på Åkerblads vid sju ungefär. Då hade dom andra (mamma & pappa, Sandra, Nicklas & Max och Birgitta) redan börjat äta, så vi anslöt direkt till middagsbordet. God mat! Vi var rätt trötta och kom i säng rätt tidigt på kvällen.

På lördagen vaknade vi upp och gick och åt god frukost. Efter frukosten gick vi till poolen. Vi var ensamma där och hade både pool och bubbelpooler för oss själva. Helt underbart!
Vi njöt i fulla drag..

När vi badat nån timme så gick vi ut i det härliga vintervädret. Det var helt fantastiskt vackert med all snö. Helt underbart..

Vi åt lunch och gick och tittade i hantverksbodar och gick sen upp på Green Hotels julmarknad. Där testade jag och Melker först snöskor och sen gick vi in och fikade. Bordet intill vi satt och fikade satt en tjej och gjorde pyssel, och Melker satt där och tittade en stund innan han var med och pysslade själv. Han gjorde en jättefin skinkpinne!

På kvällen åt vi julbord. Barnen var färdiga rätt snabbt - och ville gå och bada igen... så jag hängde med dem ner och badade. Återigen hade hela poolen för oss själva.. supermysigt!
Där och då bestämde jag mig för att banga söndagens körkonsert - och i stället stanna kvar i Tällberg ett par timmar på söndagsförmiddagen. Jag ville stanna kvar och kunna bada med min familj en stund till..

Så på söndagsmorgonen fick mamma & pappa åka hemåt utan mig och jag stannade kvar ett par timmar till. Mysigt!

Strax innan tolv lämnade vi Tällberg och åkte hemåt. Vi stannade till i Borlänge och shoppade lite på vägen hem. Sen var vi hemma runt fem. En himlans skön och härlig helg!

Återkommer med bilder... det strular nu och jag är trött och vill sova!

3 kommentarer:

Sabina sa...

Låter helt underbart ju, förutom resan dit så klart.
Har själv varit dör en gång, super fint å mysigt.

Ser fram emot bilderna.

Sov gott.

Kraaaaaaaaam

Camilla sa...

Det var alldeles för länge sedan vi var i Tällberg nu. Så himla mysigt!

Mon sa...

Låter som ni hade en riktigt härlig helg & laddat upp batterierna inför kommande jul... Kram!