tisdag, december 30, 2008

Snabb-besök i Nävekvarn

Melker var fortfarande snorig då vi vaknade på måndagsmorgonen, men det kändes rätt lugnt så vi bestämde oss för att åka till Nävekvarn ändå.

Först passerade vi ICA för att försöka få ordning på datorn. Jag hade trott att det skulle räcka med att koppla upp sig på nätet, men så var det inte. Det visade sig att min dator var knökfull... Det var nån loggfil som bara byggdes på och nu var uppe i 18 GB. Tyvärr kan vi inte så och fixa såna saker själv, så det måste man få hjälp med på IT Support. Nåja, det gick fort att lösa och det var ju huvudsaken.

Handlade lite på Maxi, och sen åkte vi vidare mot Nävekvarn. Vi var där strax efter ett och det blev ett kärt återseende av kusin Åsa och barnens syssling Thindra. Myyyys!

Vi hade en mysig eftermiddag och kväll, med lek och givetvis en del tjafs och bråk emellanåt oxå - men på det stora hela var det bra!

Barnen kom i säng rätt tidigt, men Mathilda hade svårt att somna så hon somnade väl ändå inte förrän vid tio ungefär.

Natten blev en variant av hela havet stormar;
Till att börja med sov barnen tillsammans i bäddsoffan och jag sov på madrassen på golvet.
Melker vaknar och kommer ner till mig, tar med sig sitt täcke och sin kudde. Somnar om.
Mathilda vaknar och vill att jag ska ligga brevid. Jag klättar upp i soffan - utan täcke och kudde och lägger mig brevid Mathilda. Somnar om.
Melker vaknar och klättrar upp till oss i soffan - utan täcke och kudde. Somnar om.
Så då låg vi där, tre stycken i en liten bäddsoffa - med ett täcke och en kudde att slåss om. Jag låg som i ett skruvstäd så jag orkade inte ta mig ner på madrassen och fiska upp täcke och kudde.. Jag var inte särskilt utvilad när det var gomorron klockan sju..

På förmiddagen gjorde vi inte så mycket. Barnen lekte och hade skoj.
Mitt på dan gick ut i lekparken en stund, men det blev inte så långvarigt. Det var kallt, och Melker var trött och gnällig. Alla var dessutom rätt hungriga.

Åkte in till McDonalds i Nyköping och åt lunch. Där var vi långt i från ensamma... Det var kaos på parkeringen. Kaos blev det även när vi fick maten och Mathilda insåg att Melker fått den leksak som hon ville ha. Själv fick hon en robothund. Melker ville absolut inte byta, och Mathilda bröt ihop. Jag gick i väg för att höra om jag fick byta, men det visade sig att spelet som Mathilda ville ha var slut. Suck!

Nåja, det blev bra till slut i alla fall och alla var mätta och belåtna. Åkte då en sväng till Arnö för att hälsa på Thomas i butiken innan vi åkte hemåt. Där avslutade Melker med att krascha in i en annan kille och Melker golvades.. puh...

Strax efter tre satte vi oss i bilen och åkte hemåt. Det blev ett kort stopp i Botkyrka, behövde nåt för att höja blodsockret då jag hade svårt att hålla mig vaken. En milkshake gjorde susen. Till slut var vi hemma vid femtiden.

Inga kommentarer: