torsdag, december 30, 2010

Juldagen

Hade sett fram emot att dricka nåt gokaffe från Mickes julklapp - en Dolce Gusto kaffemaskin.. Men det fick tydligen vänta.. maskinen var trasig. Så surt!

Mathilda och jag skulle i väg till Siba och köpa en dator till henne, så vi fick ta med oss kaffemaskinen och åka och byta den också.

Mathilda har sparat sina pengar när hon sålde jultidningar, och så har hon sålt leksaker på Tradera plus att hon fick ett värdebevis på Siba då hon sålde jultidningar. Nu hade hon 2000:- och vi hade lovat henne att betala halva delen av datorn..

Nu hade jag sett en laptop för 3500:- på Siba så den hade jag siktat in mig på.. Dock hade jag gjort lite dålig resarch insåg jag..

Säljaren på Siba frågade om den räckte för våra behov och jag tänkte att det gör den väl.. Det gick i stort sett bara att skriva lite på den och surfa.. inte spela spel, inte titta på filmer osv.. Det var för dålig processor.. Men om vi gick upp 2000:- så fanns där en dator som passade.. Vad gör man?! Säger till Mathilda att mamma slarvat och åker hem igen?! Nej.. vi köpte datorn och så får vi väl bromsa lite i presentväg när Mathilda fyller år om två månader i stället... Mathilda var överlycklig!

Åkte sen vidare till Elgiganten och där fick vi utan vidare byta kaffemaskinen. Vilken tur! Jag hade räknat med tjafs.. att dom skulle skicka den på lagning eller nåt sånt trams..

Återvände hemåt och hoppade i min Onepiece och sen blev det slappareftermiddag - och ett par kaffe :)

Inga kommentarer: