tisdag, juni 21, 2005

Fy vilken dag....

I morse vaknade Mathilda verkligen på fel sida....
Sov väl lite halvdant i natt, hon somnade runt 22:30, vaknade vid midnatt då hon drömde mardrömmar. Kom in och la sig hos oss, la sig på Melker varpå Micke blev arg och Mathilda blev lessen... Det var givetvis inte hennes mening att lägga sig på Melker, hon såg honom inte. Det tog ett tag innan hon lugnade ner sig igen.

Hon vaknade kvart över åtta i morse, och skulle gott och väl behövt åtminstone en timmes sömn till. För hon var sur och tvär och grinig. Insåg fort att det skulle bli en jobbig dag...

Förmiddagen gick hyfsat, då var vi mestadels inne iom att Melker sov. Vi satt ute en liten stund och åt mat på altanen, men sen ville Mathilda leka inne. När Melker sen vaknade och jag skulla mata honom tog det hus i helvete, Mathilda var skrikarg och härjade som sjutton. Pust!

När jag matat färdigt gick vi ut en sväng. Mathilda cyklade, och till en början var det jättebra. Sen blev det jobbigt att cykla, vi cyklade till fel lekpark och allt var bara fel, fel, fel... Dessutom var det tokvarmt, så vi var svettiga och äckliga allihopa. Begav oss snabbt hemåt, och då vägrade hon att cykla, så cykeln fick jag bära - samtidigt som jag drog vagnen. Grr... Jag var så less, så less... När vi kom hem fortsatte klagandet. Vi fikade och då fick hon saft med sugrör - givetvis fel färg på sugröret. Hon blev arg för att vi inte hade några bullar att fika och så vidare.... Då sa jag upp mig som mamma! Ville bara lägga mig ner och gråta....

Tack och lov kom min kära man hem tidigt, redan innan fyra. Jag skulle då åka och handla med mamma, och barnen skulle vara hemma var det tänkt... Men Mathilda ville tvunget åka med... Hon sa "men jag älskar ju mamma, jag vill vara med mamma" och jag lät henne följa med om hon lovade att inte tjata.

Vi åkte till Eurostop och där inhandlades dopkläder till både mig och Mathilda, och sen mat på Maxi. Fasiken vad vi handlar... Pust!
Mathilda skötte sig riktigt bra, utan gnäll och tjat!

I kväll somnade hon äntligen i tid - och i morgon blir det dagis igen!

Inga kommentarer: