onsdag, juni 22, 2005

Jobbig kväll...

Nu är jag slut som mamma känner jag... fy fasiken vad uppgiven jag kännt mig nu i kväll. Blä!

Dagen har väl varit rätt okej. Melker är snorig, och har haft svårt för att sova. Han sov i min famn ungefär en halvtimme i morse, sov kanske tio minuter i babyskyddet innan vi åkte ner till dagis för att hämta Mathilda, sen har han sovit två stycken halvtimmespass i vagnen under eftermiddagen. Han borde med andra ord varit dödstrött - men inte då! Han somnade inte förrän 23:00.

Hämtade Mathilda kvart i tolv, då var hon supertrött. Efter lite trotsande hemma ville hon kolla på film och det fick hon... Efter en stund hittade jag henne sovandes i soffan... Antar att hon behövde det, så jag lät henne sova. Hade lite svårt att väcka henne sen, hon var helt väck....

I kväll somnade hon vid 21:30 och vaknar sen en timme senare. Hon knölar och bökar, vill inte sova själv, flänger fram och tillbaka och allt möjligt... Jag höll på att bli galen... Inte förrän 23:00 somnade hon slutligen.

När fan ska man hinna med sig själv? Eller det kanske man inte ska?
Just nu skulle jag vilja ha några timmar helt för mig själv... Har massa saker jag skulle vilja komma i fatt med, men det är nog bara att glömma...

Helst av allt skulle jag vilja baka lite till dopet oxå, men vi får se hur det blir med det.
Visst kan jag skita i det och köpa fika & sånt - men jag VILL baka själv!

Nu måste jag nog gå och lägga mig... fast jag vill sitta uppe ett tag till, men jag vet hur det blir i morrn då...

Inga kommentarer: