torsdag, juni 09, 2005

Mathildas utbrott

I dag lämnade Micke på dagis som vanligt. Melker sov mellan åtta och tio, och när han vaknade fick han mat. Han var som vanligt rätt seg med maten, och efter flera pauser hade han fått i sig nästan hela flaskan (100 ml). Då var det bråttom... Klädde på han och ner med honom i vagnen, samlade i hop allt jag skulle ha med mig och gjorde mig klar och sen var det bara att rusa. Var utanför dörren 11:25 och hade alltså 20 min på mig att ta mig till dagis. Det blev en mycket rask promenad i det underbara sommarvädret som vi hade dagen till ära...

Jag klev innanför dörren på dagis 11:44 - svettig som sjutton :)
Mathilda var färdig att gå, så vi gick ut på gården och väntade in Viveca, Alva & Victor. Tillsammans med dom gick vi bort till lekparken vid Preem, och där stannade vi i över två timmar. Tjejerna lekte så bra med varann. Jättekul! Melker sov mest hela tiden, vaknade till en stund och då ammade jag honom och sen somnade han om. När klockan var 14:15 så började jag bli lite nervös för att Melker skulle vakna och vilja ha mat, så vi begav oss hemåt. Gick bara in på Preem och köpte glass först. Mathilda gick nästan halva vägen hem!
När vi kom hem så var det matning och vila på soffan som gällde... Mathilda spelade data en stund.

Vi åt en väldigt tidig middag, och vid kvart i fem åkte vi och hämtade mamma på jobbet. Åkte sen upp till Eurostop.... Gick in en vända på Wedins skor, för mamma ville kolla på skor. Mathilda hittade där ett rosa paraply som hon ville ha.... Hon brukar aldrig nånsin tjata efter saker i affärer, kan fråga ibland om hon får en sak - men accepterar alltid ett nej... Men inte idag, hon var helt galen och bara skulle ha det där paraplyet. Hon skrek, grinade och var störtförbannad - och trött...

Jag hade Melker sovandes på magen, och jag är helt ovan vid att hon beter sig på det viset så jag blev fruktansvärt stressad och visste inte riktigt hur jag skulle göra. Det enda jag visste var att hon inte skulle få paraplyet... Inte denna gång i alla fall! Försökte förhandla med henne, men det var kört... Till slut sa mamma åt mig att gå iväg till Lindex för att kolla efter en keps till Melker, så kunde hon stå med henne. Mathilda lugnade sig väl något, men ville fortfarande inte gå från butiken. När jag kom tillbaka var hon inte lika arg i alla fall, men sen när jag vill ha med henne in på H&M blev hon superarg igen och skrek och gapade.

Gick in på H&M och hörde ända in dit hur hon skrek. Jisses.... Efter en liten stund kom hon dock in på H&M och då var hon någorlunda glad igen. Hon var eländigt trött... Köpte en keps på H&M och sen gick vi in på Maxi och handlade. Vi det här laget hade Melker vaknat och jag var stressad över att vi inte skulle hinna handla klart förrän han ville mat... Det blev en stresshandling och jag missade typ hälften. Tjo!

Hur som helst så gick det bra, och Melker höll sig lugn ända till vi kom hem. Skönt!

På kvällen så körde jag och Mathilda den nya nattningsgrejen för andra gången. Jag läser saga, och går sen ut och sätter mig utanför hennes rum. Somnar hon själv så får hon ett märke morgonen efter. När hon fått fem märken ska hon få köpa en leksak. Det gick urbra både i går och idag! Imponerad!

Fick förresten en fin sommarhälsning av Josse för några dagar sen. Tack!

Inga kommentarer: