onsdag, augusti 03, 2005

Fyrishov

I morse gick jag som vanligt morgonpromenad med mamma & pappa. 6,1 km gick vi. Skönt! Mamma & jag ska förresten gå Tjejmilen sista helgen i augusti! Spännande...

Strax efter elva åkte vi i väg till Uppsala tillsammans med mamma & pappa. Äventyrsbadet i Fyrishov var målet för vår lilla utflykt. Jisses vad kul det var! Mathilda stormtrivdes, och även Melker tyckte det var mysigt att bada. Iom att vi hade mamma & pappa med oss, så kunde även jag och Micke få leka lite och åka vattenrutscbana. Kul! Det var ju hur länge sen som helst man gjorde det... Jag har haft lite ångest över att visa mig i ett badhus - men faktiskt så glömde jag bort ångesten rätt fort...

Vi frågade oss varför vi inte åkt dit tidigare? Det lär ju inte vara den sista gången i alla fall...

Fick några fina bilder på Melker, men inga på Mathilda.







Nu i kväll har jag tvättat fönstrena på nedervåningen utvändigt.. Ena fönstret var totalt nedskitet av fåglar... Suck! Jag är värdelös på att tvätta fönster så det blev väl inte så bra - men det blev bättre i alla fall...

Sen har jag även krypit runt på gräsmattan och plockat tistlar samtdigt som Mathilda pratade sönder öronen på mig. Jag var fröken och hon var Gus. Det var nog Rasten från Disney Channel som vi medverkade i... Det är mycket rollspel nu, och jisses så arg hon blir om man inte kan sina repliker...

I går fick jag förresten rätt allvarliga hot! Vi var på Maxi och handlade, och Mathilda ville ha en leksak. Hon påstod att hon ALDRIG fick nåt, utan att det bara var Melker som får saker jämt... Det stämmer absolut inte, och jag påminde henne om att Melker inte fick något då vi åkte båt och att när vi var i Sthlm så fick hon både Pippi-tröja, Pippi-byxor, Pippi-trosor och ett Lotto-spel medan Melker enbart fick en snutte. Hur som helst så när vi sen kom fram till kassan så tjatade hon om att hon ville ha en leksak. Jag sa Nej och då kom hoten; "Jag ska flytta hemifrån om inte jag får en leksak" och när jag då sa: "Då får du väl göra det men det blir hemskt tråkigt hemma utan dig" så hotade hon i stället med "Jag går hem om inte jag får en leksak". Jag hade rätt svårt att hålla mig för skratt...

Inga kommentarer: