måndag, augusti 08, 2005

Jobbig dag igen...

Idag återvände vardagen. Micke började jobba och Mathilda återgick till dagis. Det blev lugnt härhemma på förmiddagen...

Melker sov till 08:30 och sen var han hyfsat nöjd hela förmiddagen. Han fick mat strax efter tio, och somnade då i min famn. La ner honom i vagnen och gjorde mig klar för att gå ut, men innan jag blir klar hinner han vakna. Han sov i tio minuter....

Gick hemifrån strax efter elva och trodde Melker skulle somna i vagnen. Icke... Han är supertrött och på väg att somna, men det drar han ut nappen och börjar gnälla... Till slut gallskrek han och jag fick bära honom halva vägen till dagis. Väl på dagis var han jätteglad och skrattade högt åt Mathilda....

När vi gick från dagis skulle vi gå till biblioteket, och då gallskrek han återigen i vagnen så jag fick bära honom. Efter en stund var han missnöjd även i Babybjörnen... Pust! Jag var dösvettig och Mathilda sa att hon fick ont i öronen.

Ringde mormor & morfar för att se om vi kunde gå upp till dom och mata, men dom var inte hemma. Gick in på deras gård och satte oss där, så jag kunde amma en stund. Det räckte för att Melker skulle bli nöjd och somna. När vi sen gick därifrån så kom mormor & morfar hem, så vi pratade lite med dem. Då vaknar Melker igen... Så vi gick upp till dom och matade honom ändå. Fast så vidare värst hungrig var han inte... Men han somnade i alla fall, och vi kom hela vägen ner till biblioteket innan han vaknade igen. Han sov max tjugo minuter....

Han var lessen och ville upp med en gång, i vagnen gallskek han. Det blev svettigt värre sista stunden på biblioteket.... Orkade inte gå hela vägen hem, så vi tog bussen hem. Har hittat en "ny" linje, en så kallad servicelinje med barnvagnsvänliga bussar så den åkte vi hem med. Gick toppenbra och den lär vi åka igen!

Väl hemma så fortsatte Melker vara lessen. Han hade nog hamnat i en ond cirkel, övertrött, hungrig, för trött för att äta och för hungrig för att sova eller nåt sånt...

Jag skulle ha gått ut och gå med mamma när Micke kom hem, men jag var helt slut och uppgiven så gråtandes ringde jag till mamma och ställde in promenaden.

Lyckades få Melker att somna, så att jag kunde få i mig lite kaffe och mackor.. Klockan var 16:30 och jag hade ännu inte ätit lunch.... Precis när jag ätit mina mackor vaknade Melker igen. Satte mig då i soffan med honom och där somnade han i min famn. Satt så med honom i två timmar, välbehövligt! Han fick sova och jag fick vila... Tittade samtidigt på när Kajsa Bergqvist tog VM-guld i höjdhopp.


Kvällen blev rätt okej till slut. Strax efter nio sov båda barnen, fast det var lite bökigt och tjafsigt innan vi nådde dit...

Såna här dagar är inte kul. Tålamodet är obefintligt och det går ut över Mathilda. Exploderar på nolltid när hon trotsar... Usch!

Inga kommentarer: