lördag, augusti 27, 2005

Stockholm med Melker och mamma & pappa

Hade bestämt med mamma & pappa att vi skulle åka in till Stockholm när Melker vaknat efter sin förmiddagslur. Hade inte alls räknat med att han då skulle sova i över två timmar.. Det brukar han inte göra då vi är hemma alla tre. Men nu gjorde han som sagt det, vaknade inte förrän klockan elva. Då fick han på sig kläder och fick i sig lite mat, så halv tolv kom vi i väg hemifrån. Micke & Mathilda stannade kvar hemma och inväntade Mattias & Ida som skulle komma på besök.

Vi åkte in till Djurgården och där stannade pappa till och släppte av mig, Melker & mamma. Vi gick ner till Vasahallen och hämtade ut våra nummerlappar för Tjejmilen. Där var det lite försäljning och utdelning av smakprover och lite såna grejer. Jag lyxade till det och köpte ett Body Butter från Body Shop. Gick sen tillbaka till pappa som väntade vid bilen, och hoppade in i bilen. Åkte då till Åhlénsgaraget där vi parkerade bilen. Melker hade somnat i bilen, och sov vidare då jag lyfte över honom i vagnen.



Melker & jag utanför Vasahallen


Först gick vi till Debenhamns. När vi kom dit vaknade Melker och var rätt orolig i magen, lyfte upp honom och hörde hur det bullrade i magen men det gav med sig. Han låg i vagnen en stund, och morfar körde vagnen. Vi gick och kollade i Bear Factory och där satte dom precis igång en maskin och Melker blev rädd av det plötsliga ljudet. Han började gallskrika och var otröstlig en stund. Jag bar honom tills han lugnade sig, och vi gick då in på Coffehouse by George där vi skulle fika. Jag satte mig med Melker vid ett bord och då kom en skön megarap från Melker. Det var alltså den som legat och stört i magen... Han passade även på att lämna en varm kräka på min rygg... Mysigt :)

Vi fikade och sen gick jag till skötrummet för att försöka ge Melker lite mat. Han var inte alls sugen... han ville bara snacka :) Vi gick då vidare, och då ville han inte ligga i vagnen. Han stod på alla fyra och ville krypa i stället... Satte upp honom på magen i selen.

Först gick vi till H&M för att leta baddräkt till Mathilda. Hittade inga som jag hade tänkt mig, men köpte ändå två stycken på rean. Misstänker att dom kan vara lite stora för henne... Gick sen vidare till Derby där vi hämtade ut biljetter till Mamma Mia. Vi ska gå i maj nästa år...
Sprang in en snabbis på Lindex för baddräktskoll, men där fanns inte heller nåt. Återvände sen till Åhléns där vi kollade in barnkläderna och väskavdelningen där mamma köpte två nya väskor. Sist av allt gick vi på Hemköp och handlade lite mat.

När vi kom hem strax efter halv fem så hade vi fått tak på uteplatsen! Micke & Mattias hade jobbat på under tiden som tjejerna hade lekt & busat och bråkat & tjafsat...

Vi fikade lite först och sen gjorde Micke & Mattias det sista med taket. Mathilda som typ aldrig cyklar fick hux flux för sig att hon skulle cykla till lekparken, så Micke & Mattias tog med sig barnen och gick dit. Mattias föreslog att dom skulle ta även Melker, så att jag fick vara själv en stund - och det var ju snällt tänkt! Fast Melker gillade inte den idén nåt vidare... Micke kom hem rätt snart igen, då Melker bara skrek...


På kvällen åt vi tacos, och sen skulle tjejerna sova tillsammans inne i Mathildas rum. Mathilda låg i sängen och Ida på en madrass på golvet. Först läste jag en saga för dem, sen lyssnade dom på en saga och efter det gick jag in och släckte. Efter det låg dom visst och läste saga för varandra, Ida sprang upp till Mattias ett par gånger och till slut skrämde dom upp varandra med att Heffaklumpen skulle komma....

Det hela slutade med att Ida ville sova i datorrummet med sin pappa i stället. Runt halv tio så befann sig Micke i sovrummet med Melker, jag låg inne hos Mathilda och Mattias var i datorrummet och nattade Ida. Vilken lördagskväll va?!

Inga kommentarer: