tisdag, oktober 18, 2005

Helgen och lite annat

I och med att Melker hade haft magsjuka på fredagen, så bestämde vi oss för att skippa badandet med honom. Mathilda ville bada, så jag åkte ner och badade med henne. Det kändes inte så jättelovande då hon var på tok för trött... Till en början var hon rätt strulig och hade inte alls lust att vara med på övningarna. Jag blev då lite arg på henne, och sa att vi lika gärna kunde gå upp och åka hem om hon inte ville vara med... Efter det så var hon med på noterna igen... Fick henne till och med att vara under vattnet ett par gånger! Det har hon vägrat innan, men jag pressade henne rätt hårt och jag märkte att hon var väldigt stolt efteråt! Så till sist blev det en väldigt kul simning!

Efter simningen åkte vi hem och åt lunch, och sen kom pappa/morfar på besök och fikade med oss. Mathilda var trött och inte så leksugen, men sen när pappa skulle åka hem igen så blev hon arg för att hon inte hunnit leka med morfar... Hon ville då åka med honom hem och leka, så då fick hon göra det en stund.

När jag sen åkte och hämtade Mathilda så var det hon som öppnade dörren då jag ringde på. Hon tittade argt på mig, och satte händerna i sidorna och sa "JAG tänker i alla fall inte följa med hem, för jag har inte lekt klart än!". Hon fick leka en stund till och sen åkte vi hemåt igen.

På kvällen åkte jag hem till Marianne tillsammans med Veronica. Även Åsa och två andra tjejer var där, och vi hade en trevlig tjejkväll! Så himla skönt att komma hemifrån ensam en stund... Åkte från Marianne strax innan tolv. Skjutsade först Åsa hem till Ormkärr och sen åkte jag och Veronica hem mot Märsta. Kom väl hem strax innan ett.

När jag kom hem hade både Melker och Mathilda precis vaknat, så det blev till att "rycka in" med en gång. Micke tog Melker och jag fick krypa ner brevid Mathilda. Somnade strax ett 01.
Melker vaknade sen vid 04:30 och var vaken till 06. Suck! La mig igen och sen vid 08 vaknade Mathilda och ville ha frukost, så då var det bara att hoppa upp. FAN vad trött jag var.... Micke mådde inget bra i magen och låg i sängen halva dagen, så det var full rulle för mig med barnen. Trist! Jag hade hoppats att det skulle kännas bra och kul när jag fått en kväll utan barn, men tyvärr så kände jag mig fort lika less igen. Känns som att en natt med god sömn inte skulle vara fel...

Hur som helst så röjde jag övervåningen, rensade bort en massa och ställde upp på vinden. På eftermiddagen tog jag med mig Mathilda och åkte i väg en sväng. Vi åkte först till Barnens Hus och sen en sväng till Eurostop. Handlade lite mat och sen mössor & vantar till barnen. Det var inte det lättaste att hitta mössa & vantar till Mathilda. Ville helst ha nåt rött iom att vinterkläderna är röda, men nåt sånt hittade jag inte. Det fick bli rosa....

På kvällen var jag bara skitless på allt. BLÄ!

Gårdagen var bättre. Mathilda var på dagis och Melker sov bra på förmiddagen. Hämtade Mathilda 11:45 och sen hjälpte vi Leone att hämta Max från sitt dagis. Vi tog med oss Max hem, så han och Mathilda lekte en stund. Kul!
Efter nån timme kom Leone och Moa hit, och sen stannade dom här hela eftermiddagen. Trevligt! Mathilda var rätt trött och lite småvrong, så jag skickade ner henne till datorn en stund... Hon behöver sin avkoppling märker man...

I dag skulle vi egentligen ha hälsat på morfar. Jag har varit lite nervös inför det, och samtidigt sett fram emot det. Men så bestämdes det att morfar skulle flytta till Löwet i dag, så vi kunde inte komma och hälsa på. Toppenbra att han flyttas närmare hit, men lite trist att vi inte kunde åka i dag. Mathilda blev jättebesviken och arg. Men vi får väl snart en ny chans att åka hoppas jag.

Har varit på sexmånaderskontroll med Melker i dag. Det gick jättebra! Det enda var att han inte riktigt går upp i vikt som han bör. Han har bara gått upp 90 g senaste månaden. Är inte särskilt orolig. Inte konstigt att förstå varför, han äter inte så bra plus att han är aktiv som sjutton. Vi får försöka truga mer med maten och tillsätta olja i den.

Nu ska vi vänta på att Melker vaknar så att vi kan gå över till Leone, Max & Moa.

Inga kommentarer: