lördag, oktober 29, 2005

Sista simningen

I natt var det min sov-natt. Skönt! Micke var upp med Melker två gånger under morgontimmarna, och när klockan var åtta så kände jag mig rätt nöjd med mitt sovande, så jag gick upp och lät Micke sova trots att det egentligen var min sovmorgon.

Vi åt frukost och lyssnade på Melodikrysset, och sen var det dax för Micke att bege sig in till Stockholm. Jag gjorde iordning badväskorna och gjorde barnen klara för avfärd mot simhallen.


Eftersom jag var ensam med barnen, så kom mamma & pappa till simhallen för att hjälpa mig. Först badade jag och Mathilda. Mathilda var superduktig - om än lite trött och lite uppspelt för att mormor & morfar var med. Hon simmar med riktiga armtag och gjorde flera modiga hopp ut i vattnet! Tufft!


Mathilda hoppar ned till mig i vattnet

Under tiden Mathilda & jag badade så satt Melker i mormors knä. Han var så himla trött, och när det var tio minuter kvar tills det var hans tur att simma så somnade han. Kändes först så himla dumt att väcka honom för att simma, men men... Han fick en liten power-nap i alla fall, och sen bytte mamma om till badkläder på honom.

Melker blev jätteglad så fort han kom ner i badet. Han älskar verkligen att bada! Han plaskade och plaskade och stänkte ner alla runtomkring... Tokpellen!





Efter simningen skulle Mathilda åka hem till Anton. Melker var dötrött och jag förstod att han skulle somna rätt omgående i bilen, så jag bad mamma och pappa åka med oss. När vi kom ut till bilen så kräktes Melker upp allt vatten han fått i sig under simningen. Det riktigt luktade klor om kräkan... Han somnade så fort jag satte honom i stolen.

Åkte till Anton och mamma & pappa satt kvar i bilen med Melker medan jag gick upp med Mathilda till Anton. Mathilda slängde av sig kläderna och sprang in. Hann knappt säga hej då ens...

Mamma och pappa gick hem, och jag åkte hem med Melker. La honom i vagnen på uteplatsen och där sov han gott. Han sov i två och en halv timme!! Till slut fick jag väcka honom... Jag bytte blöja på honom och precis när jag fått på honom ny blöja och byxorna så bajsar han... Det var bara att ta av byxor & blöja och börja om... Tyvärr var jag väl lite för snabb - för det upprepar sig. Precis när byxan är på så bajsar han igen... Tro det eller ej, men det upprepar sig även en tredje gång. Tre bajsblöjor på fem minuter typ... Satte mig och matade honom och fick ringa Antons mamma och tala om att jag skulle bli sen.

När jag hade matat Melker och satt på honom kläder så skulle jag bara sätta på mig skor och jacka. Vänder bort huvudet och då hittar Melker en av Mathildas pennor och målar sig i ansiktet... Visste inte om jag skulle skratta eller gråta, det kändes som en riktig parodi...

Hämtade Mathilda halv fem och hon hade haft det skoj hos Anton! Åkte direkt hem till mamma & pappa där vi hade en liten släktmiddag. Nicklas & Sandra, Eva & Thordan, Åsa & Thindra och Inger & mormor var där oxå. Vi hade en trevlig kväll - även om det kändes trist och tråkigt att morfar inte var med oss. Min älskade morfar...


Melker är ute och cyklar :)

Eftersom Micke skulle sova borta så sov jag och barnen kvar hos mamma och pappa. Barnen var supertrött, men det tog ändå lång tid att få dem att somna. 22:40 sov äntligen båda två!
Gick upp och drack en kopp te med mamma & pappa innan det var dax att krypa ner i sängen.


Två söta barn sover äntligen

Inga kommentarer: