onsdag, augusti 29, 2007

Dåliga mamman...

... hur tusan kan man missa att agera tandfé... Shit!

Hörde i morse när jag satt på toa på nedervåningen att Mathilda drog fram sin stol för att nå upp till tandglaset i bokhyllan. Då kom jag på det, men då var det för sent....

Gissa om hon blev besviken när tanden låg kvar... Jag försökte lirka för att få henne på gott humör igen, men det var ett omöjligt uppdrag. Bra start på dagen :)

Vi pratade om tandfén redan i går och hon var ju helt säker på att den inte fanns, och att det var pappa eller mamma som la i pengen och tog tanden. Ändå var hon lite smårädd när hon skulle sova för hon ville inte ha besök när hon sov. Trodde därför att det skulle gå och lirka men det gick som sagt inget bra!

I dag är jag hemma med Melker. Han är väl egentligen inte direkt sjuk, men lite hängig, så det känns bäst att låta honom få en återhämtningsdag. Just nu tittar han på Pippi, så jag ska försöka jobba lite!

Inga kommentarer: