måndag, augusti 13, 2007

Kärleksförklaringen från Melker

I tisdags, lagom till läggdax, så började Allsång på Skansen. Vi har knappt kollat alls på det i sommar, så vi båda blev jätteförvånade då vi såg hur Melker reagerade på signaturmelodin. Han skrek: "Ja, ja, ja!" och så hoppade han upp i soffan och satte sig blickstilla för att titta och klappade sedan lyckligt händerna när publiken gjorde det..

Vi satte oss med honom i soffan och tittade på programmet, och i slutet av programmet så sjöngs "Du är min man" som allsång. Nanne Grönwall, som sjöng, gick ut i publiken och satte sig i knät på sin man och sjöng för honom och avslutningsvis pussade hon honom på kinden.

Melker hoppade upp i min famn och satt och gosade och gungade med till musiken, och befallde mig sedan att pussa honom på kinden. Gullgubben! Jag blev så rörd så att ögonen tårades...

Som tur är kan man ju kika på Allsången i efterhand på datorn hur många gånger som helst, så nu kan jag ta fram just den här biten och vips så flyger Melker upp i mitt knä och gosar :). Han såg sedan även att Nannes man plockade fram en blomma, så den brukar han fråga efter.. *fniss*

Inga kommentarer: