tisdag, november 04, 2008

Max

Jag har ju inte ens berättat om att jag träffat Max!
Förra tisdagskvällen fick jag för första gången träffa lilla Max! Oj oj oj så liten han var... Hade inte ens kunnat föreställa mig hur liten han var.. Helt overkligt!

Jag hade sett en bild tidigare på dagen där man såg hans fot brevid en tumme, och då fick man ju en fingervisning om hur liten han verkligen är..

När jag tittade på honom sov han mestadels, trots att Sandra och Nicklas bytte blöja på honom. Värsta snitsen hade dom, han låg kvar inne i kuvösen medans dom hjälptes åt att byta på honom. Sen skulle såklart blöjan vägas och vikten antecknas.. Det är mycket pyssel att ha en bebis på Neo. Vi var inte där speciellt många dagar med Mathilda, men jag minns det ändå väldigt väl...

Nicklas, Sandra & Max har nu varit där i två och en halv vecka, så det börjar väl bli vardag för dem. Max har, sen vi sågs, nu fått lämna kuvösen och ligger i en värmesäng i stället. Härligt att det går framåt!

Vi längtar så efter att dom ska få komma hem!

1 kommentar:

Anonym sa...

Mmm, hoppas dom får komma hem iaf så dom får fira jul hemma. Skulle väl vara en bra julklapp för alla.
Hälsa dom så mycket!