söndag, december 04, 2005

Helgen

Natten till lördagen var rätt strulig.. När klockan var nio på lördagsmorgonen var vi fortfarande rätt sega, hade inte ätit frukost än och Micke hade inte stigit ur sängen. Vi bestämde oss helt enkelt för att skippa Mathildas simning och ta en lugn och skön frukost och förmiddag i stället. Vi åt frukost och löste Melodikrysset och slappade mest. SKÖNT!

Strax innan ett gjorde vi oss klara och åkte hemifrån. Åkte ner till biblioteket och lämnade ett par böcker. Klantigt nog så glömde jag den boken som var mest akut. Suck!
Vi åkte vidare till Bromma och Lekplatsen. Där skulle vi träffa Marianne, Sebastian & Tiger klockan två, men dom hade åkt till fel ställe - så vi fick vänta en stund på dem. Mathilda gick in och lekte så länge. Hon tyckte det var superskoj och lekte för fullt. Hon var alldeles rosig om kinderna. När Marianne, Sebastian & Tiger till slut dök upp var det time för att ta en välbehövlig fikapaus.

Efter det fortsatte barnen att leka i två timmar till. Vi var där i tre timmar... Vi gick när dom stängde, och då gick vi över till Coop och handlade lite mat innan vi åkte hem.

När vi kom hem fixade vi tacos, och sen blev det en tidig kväll. Jag var totalt slut!
Micke fick ta nattpassen med Melker och jag sov hela natten. Så himla skönt! När jag väcktes av Melker strax efter åtta på söndagsmorgonen kände jag mig utsvöd. Skönt!

Jag och Melker gick upp, medan Mathilda & Micke sov vidare en stund. Mathilda vaknade runt halv nio och Micke sov till efter tio. Vi åt frukost och tog det lugnt. Strax efter elva kom Anton hit för att leka med Mathilda. Dom pös direkt ner och sen såg vi dom inte på ett tag... Micke fixade pannkakor till dem till lunch, och jag gjorde en saffranspannkaka som jag och Micke åt.

Vid ett kom mamma & pappa och hämtade upp mig. Vi åkte till Löwenströmska och hälsade på morfar en stund. Han verkade må rätt okej, blev glad när vi kom. Fast det är så enormt ledsamt att se honom... Se hur han kämpar och försöker få fram ord, men det går inte. Det blir bara mummel som kommer ur munnen på honom. Älskade morfar! Vid ett tillfälle hörde vi dock att han sa "Det behövs inte". Inte särskilt tydligt, men man hörde ändå att det var det han sa... Det är så sorgligt och frustrerande att inte veta vad han vill säga, och inte veta hur mycket han förstår. Hur sorgligt det än känns så får vi nog inse att vår älskade morfar inte kommer att kunna prata med oss mera. Jag hade med mig en teckning från Mathilda och ett foto på henne till honom. Han verkade glad över det.

När vi varit där i lite mer än en timme så åkte vi vidare. Det är så sorgligt att lämna honom och åka därifrån....

Vi åkte till Barkaby. Kanske inte så smart att åka dit en regnig söndag några veckor innan jul, men vi var beredda på kaos :) Det var mycket bilar precis överallt... Vi hade ändå tur och fick en parkeringsplats nästan med en gång. Vi gick på Toys'R'Us och handlade julklappar till barnen, så nu är det klart. Gick även en sväng på Hemtex innan vi åkte hemåt. Vi stannade oxå till på Maxi innan vi åkte hem.

När jag kom hem var Anton precis på väg att åka hem. Klockan var då närmare fem och dom hade lekt i sex timmar. Kul!
Kvällen blev lite strulig.... Melker hade ont i magen, och jag kom fram till att det måste vara av äpple som han får ont i magen. Ska ta det lite lugnt med äpplen framöver... Dessutom så gick jag ut och skulle byta plats på bilarna. Då startar inte Volvo-skrället. ARG! Vad less jag är på dessa bilar nu... Micke försökte kika och se om han kunde se nåt fel, men det kunde han inte. Bara att ringa brorsan som lovade att kolla på den på måndan. Vad hade vi gjort utan lillebror??? Varit tvungna att köpa nya bilar förmodligen...

Det blev en sur avslutning på en annars bra helg!

Inga kommentarer: