söndag, maj 01, 2005

Heli och tjejerna på besök

Ännu en lugn och slapp morgon. Skönt!

Efter lunchen åkte jag och Mathilda hem till mamma och pappa en sväng. Mathilda verkade nöjd med att få åka i väg själv med mig, då hon fick ha mig för sig själv en stund... Hon var väldigt pussig och kramig - även med mormor & morfar. Mathilda gick i väg till lekparken en sväng med morfar. Hon fick en kulpåse av honom tidigare i veckan, så hon ville spela kula igen... När Mathilda och morfar kom tillbaka sen igen så fikade vi, och sen var det dax för oss att åka hem och invänta våra gäster.

Vid tre kom Heli och hennes tjejer Hanna och Emma och hälsade på oss. Både Melker & Mathilda fick fina kläder av dem! Jisses vad bortskämda vi blir med presenter.... Mathilda tog med sig gästerna ner i sitt rum nästan med en gång, och höll låda... Hon pratade oavbrutet och berättade en massa saker för dem :) Efter en stund gick vi upp och fikade, och då satte sig Mathilda mellan Hanna & Emma och visade foton för dem. Sen tog Mathilda fram Memory-spelet och tog med sig tjejerna ut i köket och spelade. Hon blev lite förtjust i "dom stora tjejerna". Senare på kvällen berättade Mathilda att hon oxå skulle bli så stor sen, men hon blev väldigt bekymrad då hon insåg att om hon skulle vara så stor, då skulle ju inte Anton känna igen henne... *ler*

Mathilda berättade en annan kul grej för mig. Hon pratade om hur spännande det är att gå upp på vinden, och så frågade hon om jag vågade gå upp dit. Jag sa nåt i stil med att det är ju lite läskigt, och då säger hon till mig; "Mamma, när du är 72 år så vågar du nog gå upp på vinden med mig" *fnissar*

Inga kommentarer: