lördag, maj 28, 2005

Slapp lördag

I dag gjorde vi inte mycket! Jag fick inte sova nåt vidare i natt, Melker ville inte somna om efter matningen vid 04-05. Jag gick in och la mig i Mathildas säng med honom för att inte väcka dom andra i familjen. Melker var rätt orolig och somnade till småstunder, och vaknade kort därefter. Till slut somnade han in ordentligt, och precis då vaknar Mathilda och kommer in till oss och vill leka... Tjoho! Rackarns vad trött jag var! Försökte dröja mig kvar i sängen så länge som möjligt, men till slut blev Mathilda arg på mig för att jag inte gick upp, så då fick jag snällt lyda henne.

Vi gick upp och började fixa med frukost. Lät Micke sova vidare, så han kom upp lagom till Melodikrysset vid tio. Hela dagen blev väldigt slapp, vi gjorde väl inget särskilt alls. Jo, Micke gick en promenad med barnen till Preem för att köpa tidningarna. Jag gick med bit, men då Mathilda kom på att hon inte orkade cykla mer och ville stå på ståbrädan i stället, så tog jag cykeln under armen och gick hem med den.

På eftermiddagen åkte vi till Plantagen och köpte födelsedagspresenter åt mamma & pappa och blommor till blomsterlådorna. När vi kom hem fixade jag blomsterlådorna, och när jag var klar med det var klockan sex och det var mys-i-soffan-dax.

Inga kommentarer: