fredag, maj 06, 2005

Späckad fredag

På morgonen när jag satt och gav Melker mat så ringde pappa. Pappa & mamma är nere i Huskvarna hos Iffe & Kerstin, och under natten hade några idioter roat sig med att förstöra deras bil. Hoppat på motorhuven och krossat framrutan... Jäkla idioter *grrrr*. Hur som helst, nu ville pappa att jag skulle åka hem till dem och ta fram deras försäkringspapper. Mathilda och jag klädde på oss och gjorde oss klara för att åka iväg. Åkte först till mamma och pappa, där vi även matade fiskarna både ute och inne. Sen åkte vi vidare till sopstationen och slängde en massa skräp. Vi var inte ensamma om att vilja slänga skräp denna våriga klämdag... Tack och lov så kom vi precis innan det blev kaos. Då vi åkte så vällde det in bilar med släp sprängfyllda av skrot, och det blev knökfullt vid alla avlastningsplatser.

Vi åkte vidare till centrum där vi köpte fikabröd, handlade lite på Apoteket och lånade böcker på biblioteket. Vi har bestämt oss för att bygga in vår uteplats nu, så jag letade efter lite böcker med byggartips. Hittade några som jag lånade hem, och Mathilda hittade en drös böcker hon med.

Åkte sen hem till Micke & Melker igen. Åt korv med bröd till lunch, och när vi ätit klart så kom Veronica, Lucas & Thyra och hälsade på oss. Skoj! Full rulle som vanligt... Micke satt och spelade musik på datorn, och barnen gick in till honom och "hopp-dansade" i sängen. Dom var helt genomsvettiga sen efter allt hoppande... Kul! Favoriten just nu är Markoolio...

När Veronica och barnen åkte hem så skjutsade dom upp mig till Nicklas, där jag hämtade hem min bil igen. När jag kom hem så klädde vi på oss och gick ut på en promenad. Gick bort till Vikingafältet där det skulle vara cirkus senare under kvällen. När vi kom dit så hade dom några av djuren ute i hagar. En elefant, ett par kameler och några lamadjur. Skojigt! Mathilda ville mata elefanten, men vågade inte riktigt, så jag fick mata den i stället. Vi kom visst i precis rätt tid, för när vi varit där i tio minuter så tog dom in djuren. Vi gick ett varv runt cirkusen, och såg då även en zebra, en åsna och ett gäng hästar. Det blev en mycket spännande promenad tyckte Mathilda!

Det började regna, så vi begav oss hemåt igen. Vi kom hem lagom till Bolibompa med Emil i Lönneberga, så jag satte mig i soffan med Mathilda och Melker och tittade på det medan jag ammade Melker. Under tiden lagade Micke mat. Det blev grillad fläskfile med potatisklyftor och tzatsiki. Smarrigt!

Inga kommentarer: