fredag, maj 27, 2005

KENT

Natten till idag var det lite knackigt med sömnen, så jag var trött. Var uppe vid sju då Micke & Mathilda åkte, och passade på att ringa och gratta mamma som fyllde år. Sen gick jag och la mig igen och sov nån timme till. Tog det sen väldigt lugnt hela förmiddagen, skönt!

Vid två åkte jag och handlade och sen åkte jag hem till mamma och pappa. Pappa hade gått ner till dagis för att hämta Mathilda. Det är näst sista fredagen som hon går fulltid, så han ville passa på att hämta henne då. Mathilda tycker det är superkul när mormor eller morfar hämtar, och pratar mycket om det på dagis dom dagarna då nån av dem ska hämta. Kul!

När Mathilda och morfar kom hem så födelsedagsfikade vi. Pappa hade köpte blåbärsbakelser som vi festade loss på. När vi fikat så åkte jag hem med Melker, och Mathilda stannade kvar.

Mamma och pappa skulle vara barnvakt hemma hos oss, så dom kom hem till oss vid halv sex. Micke och jag åkte i väg nästan med en gång. Var först lite orolig för att det skulle ta för lång tid att åka bil, för det hade varnats för trafikkaos... Men det var inga problem tack och lov. Vi åkte först till Kista galleria och åt middag. Det är ju dumt att välja någon annan mat när man äter där, så jag åt precis som vanligt Souvlaki och Micke åt kebab. Fast han brukar iofs äta nachotallrik - så han varierade sig i alla fall. Hur som helst var det väldigt gott!

När vi ätit gick vi in en snabbis på H&M, men där var det så snablans mycket folk, så vi vände rätt fort. Gick till Apoteket och handlade några smågrejer innan vi gick till bilen. Åkte in till stan, och då hamnade vi i lite köer, men det var inte så farligt. Vi ställde bilen precis vid Roslagstull och därifrån gick vi till Storängsbotten. Där stod ett enormt tält uppställt i vilket världens bästa Kent skulle spela..... Det var folk precis överallt, 18 000 personer rymde tältet....

Väntade utanför tältområdet en stund, och när Marianne, Sebastian och ett gäng till kommit så gick vi in. Vi bestämde oss rätt fort för all splitta på oss - killarna gick mot öltältet och vi tjejer gick in i smeten. Först ställde vi oss rätt långt bak, men jag kände mig inte nöjd med det - så jag gick fram och kikade lite, och minsann så gick det utmärkt att ta sig in i första sektionen. Vi hamnande allra längst fram, fast en bit ut på kanten så det var ingen trängsel där. Men man såg toppenbra!

Först spelade Anna Ternheim ett par låtar, och sen exakt klockan nio så klev Kent upp på scenen. Det var som vanligt alldeles underbart att se Kent, även om jag inte kan låta bli att tycka att det känns lite sorgligt att det aldrig mer kommer bli som förr... Allt känns lite för stort nu.... Dom har gjort så otroligt mycket bra musik nu, så det är ju dessutom omöjligt att få höra alla sina favoriter. Det var 14:e gången jag såg dem nu...

Efter två härliga timmar var allt över för den här gången, och vi gick ut för att invänta killarna. Efter ett tag dök dom upp, och Micke och jag vandrade tillbaka till bilen. Kom hem strax efter halv ett. Allt hade gått jättebra här hemma, och Melker hade precis vaknat till och ville ha mat. Passade alldeles utmärkt, för mina bröst spände rejält :) Ovan känsla för mig som inte har så mycket mjölk vanligtvis....

Inga kommentarer: