tisdag, maj 03, 2005

Jobbig dag

Pust, vilken dag! Hade räknat med en slapp och skön dag, och att jag skulle hinna med att ta hand om lite saker här hemma... men tji fick jag! Dagen började iofs bra. Jag fick sova rätt bra i natt, somnade väl vid elva i går kväll och vaknade sen vid två för matning. Vi gick ner och la oss i sängen ungefär klockan tre igen. När jag la ner Melker så vaknade han, och i samma veva vaknar även Mathilda. Tog en stund innan jag fick dem båda att somna om, med när klockan var halv fyra sov alla igen.

Melker vaknade klockan sex, då gav Micke honom mat, så jag fick sova vidare. Jag fick sova ända till åtta, då Micke och Mathilda åkte till dagis.Som sagt, jag hade räknat med att hinna med en massa saker hemma. Svara på en massa mail, ta hand om tvätt och allmän röjning - men det sket sig! Melker har varit vaken i stort sett hela dagen... Han sov en stund mitt på dagen, men annars har han bara sovit korta stunder i min famn... Jag fick med andra ord inte mycket gjort som jag hade hoppats på.

Klockan två ringde en fröken från dagis och talade om att Mathilda hade diarré och att hon sa hon ville kräkas. Så dom bad mig hämta henne. Typiskt... Kruxet var bara att Melker precis vaknat, och ville ha mat och att jag dessutom inte hade någon bil så jag skulle gå ner till dagis och hämta henne. Jag skulle inte ha möjlighet att vara på dagis förrän vid halv fyra ungefär... Ringde min enormt snälla mamma som ställde upp och åkte och hämtade hem lillskruttan. TACK MAMMA!

Direkt när Mathilda kom hem såg hon lidande ut (men när mamma hämtat henne hade hon mått toppen :), men det gick över fort! Hon var inte det minsta påverkad, så nån maginfluensa var det inte. Eftermiddagen blev rätt jobbig, kunde inte lägga ner Melker många sekunder, så jag fick så fruktansvärt dåligt samvete mot Mathilda. Det är jobbigt att inte kunna ge henne mer av min tid.... Men hon tar det hela bra, och det funkar mycket bättre nu!

När Micke nattade Mathilda så gick jag en promenad med Melker för att få honom att sova. Det tog ett tag, men till slut somnade han. Gick hem och drog in vagnen i hallen - då vaknar han... Sen fortsatte han att vara vaken och missnöjd i stort sett hela kvällen.... Var osäker på om han var hungrig eller vad det var, så förmodligen övermatade vi honom... Det resulterade i alla fall i en rejäl kräka över hela mig och honom. Det blev bad och dusch, och sen blev han lite lugnare. Somnade till slut klockan elva i min famn.

Inga kommentarer: