söndag, maj 08, 2005

Mathilda & Melkers syssling är här

Natten gick hyfsat. Somnade vid midnatt och sen vaknade Melker 03:30 och ville ha mat. Han passade på att bajsa en rejäl laddning när han ändå var vaken, och blöjbytet resulterade i att han blev klarvaken. Sen somnade han inte om förrän 05:30. Jobbigt.... Sov sen vidare till 08:30 då Melker fick mat och sen somnade han om. Jag låg kvar i sängen till klockan var nästan tio. Skönt!

Förmiddagen tillbringade jag framför datorn. Sände in en himla massa bilder till Extra film för framkallning. Det blev 144 bilder... Skoj!

När Melker vaknade fick han mat, och sen åkte vi iväg och handlade en snabbis. När vi kom hem sen igen var Micke och Mathilda på väg hem, så jag satte igång med maten. Hann precis bli klar innan dom kom hem. Men maten fick vänta... I stället satte jag mig i soffan och gosade med Mathilda en stund, sen ville hon ner i sitt rum och mysa med Melker som precis vaknat. Dom låg på hennes säng tills han började "säga till" om mat. Började amma honom, men det verkade inte Mathilda gilla. Hon var rätt trött, och blev tvärtrotsig och obstinat då jag började amma. Ammade bara en snabbis och sen fick Micke ta över med flaskan, medan jag försökte få Mathilda på gott humör igen. Efter en stund var hon på bättre humör, och vi kunde gå upp och äta mat.

Hela dagen gick jag runt och var lite pirrig. Väntade på att Åsa skulle ringa och berätta när dom skulle åka in till SÖS för igångsättning. Hon visste bara att det skulle ske under söndagen, men inte vilken tid. När klockan närmade sig fem så misstänkte jag att dom åkt in redan...

Det visade sig stämma rätt bra, bara en stund senare så ringer mormor och berättar att Åsa & Thomas fått en flicka, och att det hade gått undan! Jag blev såklart ännu mer nyfiken och ville veta mera....

Vid halv sex ringer den nyblivna mamman och berättar alla detaljer för mig. Förlossningen hade startat spontant, så hon slapp igångsättning. Hela förlossningen var avklarad på fyra timmar från första värken... Jisses! Så nu ser vi fram emot att få åka och hälsa på Mathilda & Melkers lilla syssling TINDRA.

På kvällen var vi hemma hos Nicklas & Sandra och fikade. Trevligt!Mathilda var otroligt speedad och höll låda precis hela tiden....

Inga kommentarer: