lördag, maj 14, 2005

Städa, städa, städa

I dag stod städning på schemat... Jag stannade inne i princip hela dagen, och städade, pysslade, plockade, fixade och donade. Micke och Mathilda var ute och städade bilen och fixade lite på tomten, och Melker låg och sov i babysittern i stort sett hela förmiddagen.

Mitt på dan åkte Micke och Mathilda upp till Eurostop och köpte stövlar till Mathilda. Egentligen skulle jag och Mathilda ha åkt, men hon ville prompt åka med pappa i stället. Mamma dög inte.... Jag fick fortsätta städandet i stället. En timme senare kommer dom tillbaka. Mathilda har fått ett par jättefina Muminstövlar som hon genast satte på sig, och sen ville hon knappt ta av sig dem....

På kvällen grillade vi, fläskfile med potatisgratäng blev det. Gott!
Jag fortsatte mitt plockande, och först vid tio på kvällen kunde jag slå mig ner framför datorn och få en stunds avkoppling....

Inga kommentarer: