söndag, maj 15, 2005

Trevlig söndagsutflykt

På morgonen fortsatte jag mitt städande, gjorde en rejäl städning i Mathildas rum. Det var välbehövligt....

Vid halv tolv började vi göra oss klara för att åka i väg till Ulriksdal. Mathilda var inte på det bästa humöret, och exploderade för minsta lilla. Hon var inte alls kul att ha att göra med.... Precis när vi skulle åka så vaknade Melker till och ville ha mat, så Micke fick mata honom medan jag och Mathilda åkte till Statoil och köpte fika.

Halv ett kom vi i väg och åkte då till Ulriksdal. Där väntade mamma & pappa på oss, och Mathilda sken upp som en sol då hon träffade dem. Vi gick till slottsparken och satte oss där och åt picknick. Mysigt!




När vi fikat klart och slappat en stund så gick upp till handelsträdgården och köpte blommor. Gick även ner för att titta på grisen, och då fick Mathilda syn på en jättestor studsmatta... Hon ville hoppa, och sen blev vi kvar där hur länge som helst.... Hon tyckte det var urkul!



När vi kom hem sen igen så satte Mathilda i gång att tjafsa, och allt blev trist och tråkigt. När vi skulle äta mat så dög inget, och hon vägrade att smaka på maten. Blev så förbannat less, så jag fick sån lust att bara kasta en tallrik i väggen och dra från bordet... men jag hejdade mig :)

På kvällen tog Micke nattningen av Mathilda, och jag tog hand om Melker. Mathilda var inte alls nöjd med den lösningen och skrek som en stucken gris innan hon slutligen somnade. Pust!

Inga kommentarer: