söndag, januari 22, 2006

Sagt av Mathilda & kvällsrädslor...

Mathilda säger så mycket kul och knasigt, men man minns ju bara en bråkdel av det tyvärr...

* I går när vi skulle gå till öppna förskolan så skulle hon absolut ha på sig sitt pärlhalsband (ett sånt med vita runda pärlor)
- Alla måste ju se att jag är en dam....

* När vi kom hem så hade hon fått en Bamsetidning i brevlådan. Med den följde en liten anteckningsbok, klistermärken och en sax. Mathilda blev överlycklig och sa överförtjust:
- Jag tror inte det är sant!

Nu i kväll när jag skulle lägga henne så var hon rädd och lessen. Hon var så himla rädd för mumier sa hon. Jag frågade henne var hon sett det, och då svarar hon Indien. Hon var jätterädd att vi skulle åka till Indien och bli inlindade som mumier... Vad hon har fått det ifrån vet jag inte. När vi pratat färdigt om det så sa hon att hon var rädd för att Nalle (hennes grymma låtsaskompis) sagt åt henne att hon måste flytta ensam i morgon. Att hon skulle flytta långt bort och utan mamma, pappa & Melker.. Lillskruttan!


I dag har det varit mycket princesslekar, mest Askungen. Hon har regisserat mig och Micke i stort sett hela tiden och berättat hur och vad vi ska göra...

I förmiddags bakade jag bröd och det gick väl sådär tror jag... På eftermiddagen var vi ute hos Sandra & Nicklas och hälsade på en stund. På vägen hem stannade vi på ICA och köpte lördagsgodis. Åkte hem och åt mat och sen var det lördagsgodis. Sen tog Micke hand om barnen medan jag städade av övervåningen). När barnen somnat så fixade jag lite mat. Hade tagit fram köttfärs som jag var tvungen att laga ordning. Det blev italienska biffar. Så nu är morgondagens lunch och matlådor till måndag fixat. Jag gjorde dessutom en laddning frikadeller till Melker. Ska bli intressant att se om han gillar det... Ska testa att ge honom lite plockmat och se om det funkar bättre. Han vill ju inte äta nåt...

Inga kommentarer: