tisdag, januari 10, 2006

Vårt 2005

Januari
- Jag jobbade min näst sista månad på ICA - och vantrivdes.
- Mathilda hade envis hosta, en släng av magsjuka och jag hade en seg förkylning.
- Micke & jag var i Kista Centrum en kväll. Vi handlade, åt mat och såg Masjävlar på bio.
- Micke var på fest i Enköping med sina kompisar en lördag och då sov Mathilda & jag hos mamma & pappa.
- Vi var på trevlig middag hos Marianne, Sebastian & Tiger tillsammans med Cattis, Tobias & Samuel och Åsa & Thomas.
- Jag plockade ner en massa bebissaker från vinden och tvättade upp det.


Februari
- Mathilda var på bio för första gången. Hon såg Nalle Puh & Heffaklumpen i Enköpign tillsammans med Micke, Mattias, Ida, farmor och farfar.
- Jag var på kombinerad mars-01-mamma-träff & Tupperware-party hemma hos Pernilla.
- Vi hade städvecka på dagis.
- En ny Kent-singel släpptes.
- Mathilda var fortsatt förkyld och hemma från dagis en vecka.
- Jag bakade bullar och gjorde storkok av mat och frös in.

- Jag jobbade min sista månad på ICA, och var så lättad över att sluta och gå på mammaledigheten.

Mars
- Mathilda fyllde fyra år och hade sitt första barnakals då hon bjöd några kompisar från dagis. Även Pippi Långstrump kom på kalaset.
- Jag fyllde 31 år.
- Mathilda var sjuk i omgångar.
- Mormor var sjuk, kärlkramp, och fick åka in på sjukhuset en del.
- Mathilda fick ärva min gamla tonårssäng.
- Kent släppte en ny cd, Du & Jag döden.
- Manuela, Micke & Oliver var här. Nästan ett år sen sist vi träffade dem.
- Lång väntan på försenad bebis....

April
- Äntligen kom han, vår prins Melker. Jag blev tvåbarnsmamma, Micke blev tvåbarnspappa och Mathilda blev stolt storasyster!
- Mathilda fick en ny cykel.
- Släkt & vänner kom på besök för att beundra prinsen
- Lång väntan på försenad sysslingbebis...

Inga kommentarer: