tisdag, januari 03, 2006

Årets första dagar

Vi fick sova skapligt natten mot nyårsdagen. Skönt! Jag var uppe med Melker runt 05, och sen somnade vi om och sov till 09.30.

Det blev en sen frukost och en slapp förmiddag! Mitt på dagen åkte vi hem till mamma & pappa. Meningen var att både jag och Micke skulle köra ett varsitt pass på löparbandet. När vi kom till mamma & pappa så ville dom båda gå ut och åka pulka & snowracer med barnen. Jag och Micke ville oxå följa med... så det blev en promenad till Kanonkullen. Mathilda på snowracern och Melker i pulkan.

När vi kom till backen träffade Mathilda en dagiskompis och det var kanske det som plötsligt gjorde henne jättemodig... Hon ville åka själv ner för backen. Hon var lite väl vild och vid ett tillfälle var hon sååå nära att åka rätt in i ett träd. Vi höll på att få hjärtsnurp allihopa... hon bara skrattade! Hon har självklart hjälm då hon åker, men den hade nog knappast hjälpt särskilt mycket om hon dundrat in i ett träd... Huvaligen!

Efter en stund så lessnade Melker, och mamma och jag var frussna så vi gick hemåt och lämnade pappa, Micke & Mathilda kvar i backen.
När vi kom tillbaka hem till mamma & pappa så kände jag mig rätt mör, och var inte alls sugen att gå på bandet så jag hoppade det.
Dom andra kom hem strax efter oss, och Micke ville gå på bandet så han gick i 40 minuter innan vi åkte hemåt.

I går var det svinkallt ute. Vi var hemma hela dagen. Gick ut och åkte lite pulka på eftermiddagen, men det var så vansinnigt kallt (-10) så det blev inte så långvarigt. På kvällen åkte jag till mamma & pappa och gick på bandet.
Jag hade en grymt jobbig nattning med Mathilda då hon pratade om döden och grät hysteriskt emellanåt. Hu, vad jobbigt!

I dag har vi haft Veronica & Thyra på besök. Hade en fight med Mathilda om spelandet.. Hon ville spela när Thyra var här, och när jag sa ifrån blev hon tvärarg. Surade på sitt rum i nån halvtimme innan det gick över. Hon har humör den lilla tjejen...

Nu i kväll tog jag barnen med mig och åkte hem till mamma och pappa. Dom tog hand om barnen medan jag gick.

Inga kommentarer: