lördag, juni 06, 2009

Härligt lyckad konsert :)

I onsdags var det då dags för oss i Kör för alla att uppträda på Kommunals förbundsmöte. Vi samlades utanför Universitetsaulan klockan tolv, och jag hittade genast några av mina körkompisar tack och lov. Då slapp jag känna mig så ensam :) Strax efter tolv släpptes vi in, och det var inte det lättaste att få in en så stor mängd människor genom en trång dörr.

När jag kom in så var det många som tagit plats på scenen, och jag hamnade nånstans i mitten. Kändes lite ovant då jag brukar stå längst fram, och jag tycker det känns lite jobbigt att stå och sjunga mitt in i någons rygg då jag inte brukar det.. Men jag slapp bekymra mig för jag blev framsläpad till min plats av de andra.. Mitt framför en microfon hamnade jag.. Läbbigt..

Vi sjöng upp och sen när klockan var 12:45 så släpptes publiken in och vi skulle stå tyst och stilla och vänta. Då kändes det lite nervöst och jag var rädd att jag skulle få en panikångestattack - man jag slog bort det! Klockan 13 började vi sjunga, och rädslan släppte direkt.. Det gick så jäkla bra och var så himla kul... Allt satt som en smäck... och jag tror publiken verkade nöjda oxå... Står lite kort om det här...

Tänk, jag är så glad över att jag gick med i denna underbara kör. Det är en sån glädjekick och Caroline & Heinz är såna enorma glädjespridare.. Underbara människor! Jag var verkligen glad och lycklig när jag gick därifrån efteråt!

Jag styrde mot IKEA och åt lunch där, och sen blev det ett snabbt varv i butiken innan jag åkte hemåt. Får nog åka dit en annan dag när jag har mer tid...

Inga kommentarer: