söndag, juni 07, 2009

Studsmatta var det ja...

Barnen vaknade strax efter sex i morse och ville ut och hoppa... Dom fick hålla sig ett par timmar. Vi ställde klockan på nio och direkt när det ringde så flög dom ut..

Sen har vi varit ute i stort sett hela dagen. Underbart..
Emma kom hit och lekte och sen kom även Marianne & Tiger hit.

Det har hoppats, lekts, hoppats, gjorts tidningar, hoppats, varit ute i skogen och gått och hoppats lite till..

Dagen avslutades med grillade hamburgare. Gott!

Frågan kvarstår dock, ska man ha skyddsnät eller inte?
Kan tänka mig att det ligger lite i det jag hört att skyddsnät gör hoppningen vildare och därmed ökar skaderisken. Men vad vet jag?!

2 kommentarer:

JoVi sa...

Vi fick en studsmatta med nät för nån helg sen och jag tycker att det är jättebra. Ingen risk att barnen faller ur och ner på marken (åtminstone vår matta är ganska hög). Men sen får våra barn bara hoppa en och en, har hört/läst nånstans att skaderisken är större om dom hoppar fler än en. Vet inte om det stämmer. Har man otur så kan man ju ha det iaf.

Sabina sa...

Jag är SÅ för skyddsnät, skulle inte vilja att mina hoppade utan, det är sååå lätt att dom landar utanför å det är ju då dom värsta skadorna sker, vad jag har hört iaf. Nu hoppade dom utan hos Vera igår, å ja A tar det ju liiite lugnare kanske, för han gör ju volter å så, å det går ju verkligen inte för sig utan nät. Tycker man ska gå på magkänsla.
Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam