lördag, september 03, 2005

Besök igen

I dag började simlekis för Mathilda igen, och även Melkers babysim. Men Melker är alldeles för snorig & rosslig, så han fick stå över sin första simning. Micke åkte ner med Mathilda och det hade gått jättebra. Skoj!

Medan Micke & Mathilda var på simningen så var jag hemma och förberedde maten. Vi fick nämligen besök av en nätmamma och hennes familj. Linda och jag träffades på nätet då vi var gravida. Båda var beräknade i februari 2001 - men bägge två gick över tiden och fick varsin flicka 2:a mars i stället. Så tjejerna är nät-tvillingar :)
Vi träffades ett par gånger då tjejerna var runt halvåret, och sen en gång då dom var ett år, men sen dess har vi inte setts. Så det var superkul att dom på sin resa upp till Norrland valde att stanna till hos oss.


Små tjejer sommaren 2001


Stora tjejer sommaren 2005


Tjejerna fann varandra rätt snabbt. Det var lite tjafsigt i början, men efter en stund lekte dom hur bra som helst ihop.

Det var superkul att träffa Linda och hennes familj! Vi hade en hel massa att prata om, och hade många liknande erfarenheter. Även Isabella har fått ett syskon (två veckor yngre än Melker) så Isabella & Mathilda hade mycket gemensamt. Mycket saker i humöret och beteende som påminner om varann. Skönt att prata med nån som vet exakt hur det är :)
Linda hade även lite sjalvisning för mig, och jag fick prova deras sjal.. Så nu är jag sugen på en sjal igen :) Jag vill ha en sån här i färgen Montreal!


Saga & Melker

Tiden gick fort och hux flux var det dax för dem att åka vidare. Hoppas det inte dröjer fyra år tills nästa gång vi ses nu :)

På kvällen gjorde vi inget särskilt mer än att plocka undan. Micke var på fotboll och kom hem vid niotiden. Fick kämpa en stund med att få en övertrött Melker att somna... Meb till slut så, strax innan halv elva slog han ihop ögonen. Hade honom i selen tills han somnat.

Inga kommentarer: