söndag, september 18, 2005

Vår helg

På fredagkvällen tycker man att man inte har så mycket planerat i helgen, och att det kommer bli en relativt helg.. Men det slår aldrig fel - helgen skenar i väg och man hinner knappt vila nånting. Full speed hela tiden. Pust!

Natten till lördagen var jag uppe och gav Melker mat vid 01. Han somnade sedan snabbt om igen, och jag la mig med ett leende på läpparna - nästa gång han vaknar är det Mickes tur... Jag hade sovmorgon :) Fick sova ända till 09. SÅ SKÖNT!

Hoppade in i duschen på en gång, så hade jag det avklarat för jag förstod att det skulle bli stressigt ändå sen. Vi åt frukost, löste melodikrysset, tjatade på Mathilda att hon skulle klä på sig, plockade ordning badkläder, klädde Melker, matade Melker och tjatade igen på Mathilda att hon skulle klä på sig. Vi kom i väg hemifrån tjugo i tolv.

Micke & Mathilda gick in i simhallen med en gång, medan jag och Melker stannade kvar utanför. Melker var i behov av en power-nap, så jag satte honom på magen och gick en stund. Han somnade rätt fort, och fick sova i ca en kvart. Sen var han fit for figt igen. Lite seg i starten dock.. Han blev lessen i början av simningen, men det gick över fort.

För Mathilda gick det bättre i dag då inte jag satt och tittade, men hon är ändå lite fegare än vanligt och inte så intresserad av att hänga med i övningarna. Hon vill mest badmysa...

Efter badet så skulle jag ta hand om Melker. Micke duschade honom först bara, och sen fick jag ta över påklädningen. Melker blev lessen då han duschade, och fortsatte vara lessen en stund i omklädningsrummet. Mathilda ville så väl, men det blev bara fel.. Hon ville så gärna hjälpa till och trösta Melker och då blir hon superintensiv och jag blir stressad och allt blir pannkaka. Det slutade med att vi lämnade omklädningsrummet med Melker halvklädd och väskan halvt packad... Fick ta hjälp av Micke för att få ordning på allt...

Åkte hem och åt en snabb lunch, och gick sedan en promenad bort till sportfältet. Det var invigning där, och Mora Träsk spelade. Vi träffade pappa/morfar på vägen, och han följde med oss dit. Vi kom precis lagom till Mora Träsk började. Mathilda tyckte det var skoj - fast hon var lite trött och inte helt i form. Efteråt var det tjat om skivor - för hon har ju slängt dom gamla... (Dom ligger i sopsäcken som hon plockade ihop för ett tag sedan...) Men hon fick inga nya skivor, det blev lite tjat - men det gick fort över.

Vi gick hem igen, och nästan med en gång så åkte jag och Mathilda i väg till Maxi och handlade. Kom hem strax efter fem. Fixade mat, och åt och sen var dagen i stort sett slut... Båda barnen somnade sent. Suck!

Jag var helt slut på kvällen och önskade för en sekund att jag bodde för mig själv och bara behövde bry mig om mig själv - men jag ångrade mig snabbt :)

I dag åkte vi till Ikea i Barkaby. Mathilda lekte i lekrummet medan vi fikade, och sen gick en sväng inne på Ikea. Nicklas & Sandra kom dit precis när vi klarat av övervåningen, så vi gick tillsammans på nedervåningen och småhandlade lite. Micke fick gå i från och hämta Mathilda när en timme passerat. Hon hade haft det jättekul, och träffat en flicka som hon lekt med. Kul! Det är så himla kul att hon vågar vara själv i såna här lekrum numera. Det känns som att hon växer av det och tycker det är skönt att få vara utan oss en stund. Ikea känns så seriöst oxå, så man känner sig inte alls orolig när hon är där.


När vi hade handlat klart hade Melker somnat i Babybjörnen på min mage, så medan de andra tog bilen över till Outlet, så gick jag dit med Melker. Jag kom dit före dom andra, så jag hann med en snabb sväng i barnklädesbutikerna först. Men jag hittade inget av intresse... Gick sen in på Samsonite-butiken där jag träffade dom andra. Där har dom ett erbjudande, köp tre - betala för två, som passade oss perfekt. Vi behöver två väskor och Sandra & Nicklas behövde en, så vi gick ihop. Vi fick tre stora Samsonite-väskor för 1598:- Känns som ett ganska bra köp!

Vi stannade en stund vid lekplatsen, så fick Mathilda leka av sig där. Hon var modig som sjutton och tog för sig. Kul att se! När vi varit vid lekparken en stund insåg jag att Melker behövde mat innan vi åkte hem, så det fick helt enkelt bli en matnings-fika inne på Waynes Coffee. Fast det gjorde ju inget...

Efter fikat gick vi in på bok/cd-affären, där Mathilda köpte en Princess-bok. Sen åkte vi hemåt. Kom hem strax innan tre, och sen vid fyra gick jag ut på en promenad med mamma & pappa & stavarna... En och en halv timme var vi ute. Skönt!

Sen var helgen slut...

Inga kommentarer: