tisdag, september 06, 2005

Första tanden

I dag har första tanden brutit igenom tandköttet på Melker. Han börjar bli stor vår lilla bebis... I morrn ska jag göra om vagnen till sittvagn tänkte jag. Han vill ju ändå inte ligga ner....

Dagens utflykt blev ett besök hos Sofie, Julia, Gustav & Filip i Sollentuna. Först fick vi gå hem till mamma & pappa för att hämta bilen där. Mathilda var lite seg i starten så jag hann bli rätt irriterad innan vi kom i väg. Suck!

Det var varmt som sjutton ute, och Melker ville inte ligga i vagnen. Fick bära honom halva vägen. Var i princip död efter att ha gått upp för en mördarbacke med Melker på magen och Mathilda på ståbrädan... Pust! När vi väl kom hem till mamma & pappa fick jag sitta och pusta en stund innan vi kunde åka till Sollentuna.

Väl hemma hos Sofie & barnen så fann Mathilda & Julia varandra direkt, trots att det var över ett år sen dom träffades. Fast ett tag så lekte Julia inomhus och Mathilda inomhus... Lite udda kanske :) Mammorna och dom små barnen satt ute och fikade.

Vi hade dagisstädning, så besöket kunde inte bli så långvarigt. Skulle dessutom handla Mc Donalds-mat och hämta upp mamma innan. Hämtade mamma på jobbet och lämnade av henne hemma hos sig, åkte sen vidare hem. Väl hemma så åt vi bara mat och åkte sen ner till dagis och städade. Pappa kom ner till dagis och lajjade med Mathilda, så kunde jag städa ostört. Micke tog hand om Melker.. Han har haft det lite jobbigt i kväll med tanden, så han fick en Alvedon till slut.

I kväll när jag skulle natta Mathilda så var även hon lite bökig. Det är klart att det är inte lätt för henne att somna då Melker grät som han gjorde. När jag ska gå ut ur Mathildas rum säger hon: "Jag vill oxå vara liten som Melker". Det kändes lite tungt i mamma-hjärtat... Förklarade för henne att Melker behöver lite mer hjälp när han är så här liten, och det vanliga med att vi älskar dom båda precis lika mycket och så. Sen började vi prata om allt kul som hon kan göra som inte Melker kan göra, om allt gott hon kan äta som inte Melker kan äta osv. Då vändes det hela till nåt kul och vi fnissade ihop. Det kändes bra!
Vi känner inte av avundssjukan så ofta, men när man väl gör det så är det rätt ordentligt!

I morgon ska Mathilda till dagis igen, och det är nog välbehövligt för henne. Sen på eftermiddagen är det dansskola igen, och på kvällen ska jag iväg och fika med Veronica! Så himla lyxigt!

Inga kommentarer: