måndag, september 12, 2005

Måndag

I morse var jag stentrött.. Gick och la mig sent, och Melker knölade en del i natt. Dessutom har jag tyvärr svårt att somna då jag funderar så mycket på grannens inbrottsförsök och ligger och lyssnar på alla ljud. SUCK! Ska bli skönt att få extra lås insatt snart...

Mathilda var på dagis i dag, det var inga som helst problem i morse. Skönt! Tycker inte om när det blri trassel och bråk på morgonen... Jag är så rädd för att hon ska känna sig bortknuffad när hon "måste" gå på dagis och Melker är hemma.

Hur som helst, så hade jag hellre velat att hon varit hemma i dag. I dag blev en sån där jobbig förmiddag. Melker somnade 09:30 och vaknade 20 minuter senare. På tok för kort sömn... Han åt mat redan 10:30 och somnade igen 11:00. Så när det var dax att åka ner till dagis och hämta Mathilda så fick jag väcka Melker. Suck!

Mathilda hade haft det bra på dagis. Hon hade lekt med Anton, Johanna & Emma. Vi åkte direkt från dagis hem till Jenny & Jakob dit vi blivit hembjudna på lunch & fika. Där var även en annan mamma med bebis. Det var jättetrevligt att träffas - även om jag var rätt nervös över Mathilda. Hon river som vanligt fram en massa och går och pillar och kikar överallt...

Efter lunchen/fikat hos Jenny så åkte vi till Coop. Skulle kolla efter lås och skor till Mathilda. Hittade inga lås, men däremot två par skor och ett par tofflor till Mathilda. Ett par Disney princess gympadojor och ett par Gulliverkängor till vintern av samma modell hon hade förra året. Handlade även Libero swimpants till Melker inför resan.. Kanske helt onödigt, men jag vill testa :).

Nu i kväll har vi inte gjort nåt särskilt mer än ätit god baconlasagne och följt min första auktion på Tradera. Jag vet ju inte om man kan lita på att man får ut pengarna, men just nu så är mina tre gamla singlar värda 920:- WOW!

I morrn blir det en hemmadag tror jag och till middag blir det detta. Nu är det bums i säng!

Inga kommentarer: