söndag, juni 05, 2005

Fortsatt regn...

Regn även i dag. Trist!
Micke var ute och grävde lite på framsidan och jag höll på att få panik här hemma. Var på dåligt humör och kände att vi måste komma i väg nånstans. Bestämde mig för att åka en sväng till Ikea med barnen. Micke ville följa med - och det var nog en bra idé.... Vi åkte till Barkaby i stället för Uppsala som jag tänkt från början. I Barkaby var det rent kaos och jag kände mig alldeles färdig så fort jag kom ur bilen typ... Vi gick in på IKEA för att kanske fika och ge Melker mat. Att fika var helt uteslutet... Det var så ofantligt mycket folk! Värmde mat till Melker, så gav Micke honom det medan jag och Mathilda var på barnavdelningen och kikade lite. Orkade inte handla de jag ville, jag orkade inte med nåt köande helt enkelt. I stället gick vi över till Outletet och trodde då att Melker skulle somnat i vagnen - men han vägrade... Han låg och kinkade, och allt blev bara pannkaka. Vi bestämde oss för att köpa med oss pizza från Pizza Hut och sen åka hemåt. Fick höra att det skulle ta ca 30 min att få pizzan, så då tänkte vi att vi kunde gå till Babyland under tiden. Jag och Mathilda skulle beställa pizza, men vi blev totalt ignorerade och efter tio minuter var jag så förbannat irriterad att vi sket i allt och åkte hemåt.

Åh vilken underbart misslyckad utflykt och jag är på ett satans dåligt humör. Sockerabstinens kan jag tro...

Inga kommentarer: