torsdag, juni 02, 2005

Zzzzzz.... trött!

Melker somnade 22:30 i min famn i går, la honom i sin säng och där sov han vidare. Jag släckte lampan runt 23:30 och somnade nog rätt fort.

01:30 vaknar Melker, och jag går då på toaletten innan jag tar upp honom. Precis när jag tar upp honom så vaknar även Mathilda i sin säng. Hon skriker så jag går in till henne med Melker i famnen. Ser att Mathilda kissat i sängen, så det är bara att gå in och väcka Micke så att han får ta Melker. Det är första gången Mathilda kissar i sängen på över ett år eller nåt sånt, det har inte hänt särskilt många gånger innan. Lyfter in henne i duschen under vilda protester, men lyckas till slut lugna henne så att jag får tvätta av hennes ben. Vid 02 la vi oss i alla i vår säng, Mathilda somnade rätt fort. Jag ammade Melker en stund, och sen somnade även han.

05 vaknar Melker igen. Ammar och ger flaska - och sen vägrar han att somna om... Somnade till i famnen vid två tillfällen och när jag la ner honom i sängen vaknade han igen. Ville inte att han skulle väcka Mathilda, så det är bara att gå upp igen med honom. Strax innan sju fick Micke ta över så att jag fick sova en stund. Sov till strax innan åtta, då jag hjälpte Mathilda på med kläderna och fixade håret på henne. Hon är totalt kjolfrälst för tillfället och vill nästan alltid ha kjol på sig. Så fin så! I dag skulle hon dessutom har hårspännen, halsband och ringar :)

Melker fortsatte sömnvägra. Var så fruktansvärt trött men kämpade emot sömnen in i det längsta. Till slut vid 09 fick jag honom att sova så att jag kunde äta frukost och ta hand om dom nerkissade lakanen i Mathildas säng...

Nu två timmar senare sover han ännu... Det var välbehövligt!

Fortsättning följer.....

Melker sov vidare ytterligare en halvtimme, vaknade, åt mat och somnade sedan om rätt fort igen. Han var nog i stort behov av att sova....
När klockan var kvart över tre sov han fortfarande, och då var jag tvungen att ta upp honom. Försökte få honom att äta, men han var för sömning. I stället satte jag på honom kläder och ner med honom i babyskyddet. Han sov som en stock... Åkte ner till dagis och hämtade Mathilda, och sen hem igen. Först då vaknade han till...

På dagis pratade jag med föreståndaren som erbjöd oss lite ändrade tider från och med nästa vecka. I stället för 8-11 varje dag som det var sagt, ska vi nu få testa 8-11:45 måndag till torsdag och ledigt alla fredagar. Det innebär att Mathilda kommer att få stanna kvar och äta lunch på dagis nu. Det känns jättebra! Då behöver man inte stressa hem och börja fixa med lunch direkt då man hämtat henne. Jag är fortfarande inte helt nöjd, utan hade hellre sett att hon fick gå mellan 9-14 tre dagar i veckan, men men... Vi får se hur det här går. Vi ska få testa det fram till semestern, och sen ska det utvärderas.

Vi var ute en stund på eftermiddagen. Gick bort till skogen och plockade lite liljekonvaljer - min favoritblomma. Luktar ljuvligt i köket nu...

Till sist, en liten bild på en söt pösmunk åtta veckor gammal i dag!

Inga kommentarer: