måndag, juni 06, 2005

Melker Noah Mikael

Sådärja, nu har vi äntligen fattat beslut om vad Melker ska få heta mer än Melker. Det satt långt inne, men nu är pappren påskrivna och ivägskickade.

Att han skulle heta Melker och Mikael var bestämt sen länge, men det var just det där namnet emellan som vi inte kunde hitta. För några veckor sedan såg jag en bil med NOA på plåten, och då fick jag idén till namnet. Har alltid tyckt att Noah är ett fint namn, och min farfar kallades för Noa, så då fick det bli det.

I dag är det nationaldag, och då är det ju röd dag numera. Mamma och pappa kom hit och fikade på förmiddagen. Dom skulle sedan åka vidare till Uppsala och handla lite, så då tog dom med sig Mathilda dit. Då kunde Micke hålla på med uteplatsen ostört, medan jag hade hand om Melker härinne.

På eftermiddagen var jag och Mathilda på Maxi och handlade, och sedan köpte vi glass av Hemglass-bilen som vi åkte och dumpade av hos mamma och pappa. Glassen dom köpte häromdagen från Hemglass-bilen hade blivit förstörd....

Inga kommentarer: