lördag, juni 25, 2005

Midsommardagen

Vi lyckades få sova ända till 8:30. Superskönt! Det har hjälpt riktigt bra med rullgardinerna!

Gick upp och fixade frukost vid 9:30, och eftersom det var lördag och Melodikrysset så blev det långfrukost. Givetvis blev det obligatorisk telefonsamtal med "farfar" för Mickes del. Först löser vi krysset, och sen ringer Micke sin pappa och stämmer av eventuella luckor. Fniss... Undrar om det är vuxenvarning på Melodikrysset? Det är det va?

Mitt på dagen åkte jag och Mathilda till Maxi och handlade lite. Vid fyratiden fick vi besök, då kom Åsa, Thomas & Thindra och Cattis, Tobias & Samuel.
Vi grillade och fikade, pratade och Samuel och Mathilda lekte för fullt. Jättetrevligt & kul!

När dom hade åkt hem (vid 21:30) så pratade jag och Micke om hur kul det är att det blivit som det blivit. Vem hade väl kunnat tro att vi skulle umgås på det här viset då när vi träffades på Maxi Haninge för åtta år sedan. Att partyprissarna Micke, Thomas & Tobias skulle umgås med sina respektive och barn... Det hade nog ingen trott. Häftigt! Jag däremot visste ju att jag och Micke skulle gifta oss. Det sa jag ju till mamma bara ett par veckor efter att jag träffat Micke första gången... Fast att det skulle bli allvar trodde jag ju förstås inte *fniss*

Inga kommentarer: