fredag, juni 24, 2005

Midsommarafton

Så var det redan midsommarafton. Jisses vad tiden går fort!
Hela familjen vaknade väl på lite fel sida, och morgonen blev stressig och jobbig. Vi skulle vara nere i Sätunaparken 11:30, och det är ju en del att fixa med innan man kommer iväg.

Vi "delade på oss", så Mathilda och jag åkte först hem till mamma & pappa strax innan elva. Micke var kvar hemma med Melker en stund. När vi kom hem till mamma & pappa så lyfte vi bara in grejorna och sen tog vi en promenad till Sätunaparken. Det var varmt som sjutton (inte klaga....) och jag kände mig fet som en flodhäst. Var så lessen på mig själv hela dan och skämdes inför alla jag träffade. Usch, jag ser ut som en fet kossa och det är inte kul alls... Nu jävlar är det skärpning i Familjen Åströms hem.

Vi kom till Sätunaparken precis då firandet började, så vi tog bara en plats i gräset och så gick vi in i ringen. Tyvärr så tycker jag sånt där är skitjobbigt och det gör mig förbannad på mig själv. Jag vill inte att mina barn ska behöva lida för att jag skäms över mig själv. Jag vill inte att mina barn ska behöva växa upp med en fet mamma. Nää....

Kolla vilken vidrig hemsk bild, det är jag tyvärr....



Hur som helst så tyckte Mathilda att det var kul att dansa, även om hon var lite blyg och avvaktande till en början. Jag hade lite svårt att känna mig helt avslappnad med att hålla en främmande karl i handen...
Efter en stunds dansande så fick jag syn på Anton & hans mamma, så vi gick i väg till dem och "bjöd upp" Anton. Han hade inte velat dansa från början, men nu gick det bra och genast blev det jättekul att dansa!
Efter en stund kom även Veronica, Jocke & barnen, så vi tog med oss Thyra in i dansen oxå. Full rulle var det!

När vi dansat klart slog vi oss ner i gräset och fikade, och precis då kom även Micke & Melker. Efter en liten stund kom Anton och satte sig och fikade med oss, och Mathilda och han hade jättekul ihop. Dom är så söta tillsammans!
Ytterligare en stund senare kom även Thyra & Lucas och satte sig med oss. När vi fikat klart så gick mamma & pappa hemåt, och vi gick in i lekparken och lekte där en stund.

Strax efter ett packade vi ihop och började gå hem till mamma & pappa. Melker var inte glad alls på vägen hem. Vi stannade till för en kort amningssnutt, men det hjälpte inte alls. Micke bar honom sista biten, och då var det bättre.

Hemma hos mamma & pappa inväntade vi Nicklas, Sandra & Lennart, mormor & morfar och Eva & Thordan. När dom hade kommit så vi åt vi sillunch. Smarrigt!

När vi ätit klart så var det först tipspromenad som mamma & pappa fixat. Vet inte hur många rätt jag fick, det var nog inte många....
Sen var det dax för femkampen som Micke fixat. Inte heller där lyckades jag så bra.... Grenarna var bollkastning, stövelkastning, para ihop formel1 förare med rätt stall, tumstockskastning och längdgissning. Jag vann iofs den sistnämnda grenen. Man skulle gissa den sammanlagda längde av två plankor. Jag gissade på 950 mm och det var 947 mm... Inte så pjåkigt ögonmått!

Vi var inte klara med femkampen förrän efter sex, och då var det hög tid att sätta i gång med maten. Grillad kyckling & entrecote med färskpotatis & lök på spett och så lite olika röror till det. Hur gott som helst!

Mathilda satt och spelade nästan hela kvällen, och Melker var vaken större delen av kvällen (även av dan oxå för den delen...). Fattar inte hur han orkade.
Vi åkte hem från mamma & pappa 22:30, och då hade vi förberett barnen med pyjamas och borstat tänderna på Mathilda. Hade en liten plan att dom skulle somna i bilen... Det tar ju bara fem minuter att köra hem, så vi tog en extravända runt Arlanda och Eurostop för att få dem att somna. Vi körde väl runt i ca 20 minuter - men varken Mathilda eller Melker somnade... Helt otroligt!

Fast när vi väl kom hem så gick det fort att få dem i säng. Mathilda ville bara ha en macka först, och sen gick hon och la sig utan tjafs.

Vi stupade oxå rätt fort - trötta som sjutton efter vår trevliga, soliga midsommarafton!


Inga kommentarer: