onsdag, juni 15, 2005

Shopping

Underbart väder! Äntligen sommar!
Jag och Melker gick ut på en promenad redan vid halv nio. Jättehärligt! Melker somnade som en stock - och jag hade hoppats på att han skulle fortsätta med det när jag kom hem... Men där misstog jag mig. Han vaknade typ direkt när jag stannade vagnen. Suck!

Fick lika mycket gjort som vanligt på förmiddagen - typ inget med andra ord!
Strax innan tolv åkte vi hemifrån. Hämtade först upp Veronica, och sen åkte vi ner till dagis och hämtade Mathilda. Åkte sen vidare mot Uppsala, där Biltema var första målet.

Mathilda fick ju en cykel då Melker föddes, men den är lite för stor så hon törs inte cykla på den, i stället cyklar hon på sin trehjuling som hon är alldeles för stor för... Så nu köpte vi en ny mindre cykel till henne, så att hon har något att cykla på i sommar. Först ville hon ha en rosa, men fick henne att välja en silverfärgad till slut... Kan ju vara bra sen när Melker för ärva den :)
Efter Biltema åkte vi till Barnens Hus för att köpa fler nappar och sen till Ikea. På Ikea fick Mathilda leka lite, jag ammade Melker och sen åt vi mat. Vi köpte inget alla - otroligt - utan begav oss hemåt. Mathilda var en liten odåga i bilen och satt och tutade med sin cykeltuta, trots att hon inte fick... När vi kom hem sen så gick hon fram till Melker som sov i babyskyddet, och tutade precis i hans ansiktet.. Jädrar så arg jag blev då! Då var hon till salu kan jag säga... väldigt billigt dessutom!

Vid kvart i fem hämtade vi mamma på jobbet, och skjutsade hem henne. På vägen hem till mamma så blev Melker plöstligt jättelessen och tokskrek. Det var varmt i bilen, och ju mer han skrek desto varmare blev han... Mathilda började sjunga "Ro ro barnet" för honom - och då tystnade han. Sött!


Vi stannade kvar en stund hos mamma och kollade in deras nya uterum, ammade Melker och Mathilda lekte lite.

På kvällen fortsatte Mathilda att bråka och tjafsa med mig. Trist och jobbigt :(

Inga kommentarer: