tisdag, februari 03, 2009

Dagsrapport

Fy så seg och trött jag varit i går. La mig tidigare än jag brukar i går, men har i natt varit uppe i två omgångar. Först för att hämta Melker och sen en stund senare Mathilda som hade drömt mardrömmar. Segt att somna om sen efteråt. Båda barnen skulle helst ligga på mig, och jag fick minial yta att ligga på. Har dessutom ont i armen, musarm, och vill inte böja den i konstiga vinklar... Det vill jag ju iofs inte i vanliga fall heller.

Morgonen var allt annat än kul. Micke skulle lämna barnen, men jag blev lite sen och var kvar och åt frukost med familjen. Det blev bara tjafs.. Melker skulle inte äta, skulle inte klä på sig, mamma skulle klä på, mamma fick inte åka osv.. Kändes inte alls kul att lämna en vilt skrikande kille. Kändes inte kul för Mickes del heller. Pust!

Dagen på jobbet var helt okej. Har det lugnt nu. Skönt!

Bestämde med en arbetskamrat att jag ska ge träningen på Itrim en chans. Ska gå dit på fredag. Får testa gratis i en vecka, och sen om jag vill fortsätta så kostar det 400:-/månad. Vi får la se om det är något för mig.. Jag måste ju verkligen göra något!

Måste åka och köpa nya träningsskor i morgon bara.. mina gamla, som iofs var lite för små, lämnade jag kvar i omklädningsrummet på jobbet. När jag skulle hämta dem förra veckan så var dom borta. Jag får iofs skylla mig själv då jag inte varit i omklädningsrummet på *hrmph*... ett halvår eller nåt..

Hämtade barnen, och det blev med en gång tjafs i bilen. Jag blir galen!

När vi kom hem ringde kompis A till Mathilda. Hon var leksugen, och ville komma hit, så tio minuter senare var hon här. Funkade rätt bra, lite tjafsigt mot Melker bara. Han fick inte vara med och leka...

När kompisen åkt hem, när disken var diskad och det mesta var undanstökat då var klockan kvart i åtta och då kom Micke hem. Ungefär i samma veva gick luften ur mig.. Blev så förlamande trött. Somnade givetvis då Mathilda läste saga för mig..

Nu sover barnen och jag sitter här hemma och märker kläder. Micke fick med sig ett helt lass med kläder från Familjen Svalefors i söndags. TACK SÅ MYCKET!

För övrigt så blir jag galen på alla vantar som försvunnit den senaste tiden. Så jäkla surt.. Dessutom är det svårt att få tag på bra vantar nu. Allt verkar slut.. Skit!

Vad mer kan jag säga?
Jo, att jag längtar galet mycket efter kören. Nästa torsdag är det äntligen dax!
Jag gissar att vi kommer åka tiiiiidigt för att få bra platser :)

På lördag tävlar sångfröken i Mello - och såklart röstar vi på henne!

Inga kommentarer: