söndag, februari 08, 2009

Spontantripp till Nävekvarn

I dag mådde Mathilda bättre, men har haft lite ont i halsen. Fick en förgrågan från Åsa om vi ville komma ner och beundra deras nytillskott och göra dem sällskap i dag! Det ville jag såklart..

Men i och med att Mathilda inte var helt kry så fick hon stanna hemma, och jag och Melker åka ut på äventyr. Faktiskt riktigt mysigt att få åka i väg helt ensam med honom för en gångs skull. Oftast är det ju jag och Mathilda som hittar på grejer, så nu kändes det som att det var Melkers tur.

Vi hade ett par mysiga timmar tillsammans med Åsa och sysslingarna. Myys!

Bilresan både dit och hem gick kanon, även om jag var rejält trött på nervägen. Det är förståss inte så bra.. På vägen hem misstänkte jag att Melker skulle somna, men det förhindrade jag med hög musik - Vilda Baciller, Trazan och Banarne och Den gula barnkammarboken - och en massa prata..

Nu är det hög tid att lägga sig. Jag har redan brutit mitt löfte.. Men det är ju söndag så det gills inte?! Eller nåt...

I morgon är det nattning senast 22:30. Det är det som gäller i veckorna för mig nu!

3 kommentarer:

Sabina sa...

Ja shit va svårt det är att komma i säng, trots att man är så himla trött. Trevlig med enbarnsutflykt=)
Kramis

Anonym sa...

Hur mår Mathilda nu?

Visst är det svårt att ta sig i säng i tid?! Jag blir galen på mig själv, jag vet ju hur väl jag behöver mina nio timmar...

Sandra sa...

Sabina:
Mmm... nu sitter jag visst här igen.. alldeles för sent. Fy på mig!

JoVi:
Mathilda mår toppen!
Vet inte vad det var?! Tillfällig febertopp bara så där..

*kram*