fredag, februari 06, 2009

Fredag

Började fredagen med ett träningspass på Itrim. Kändes kalasbra!
Ska dit på infoträff på tisdag, och sen efter det får jag teckna medlemsskap om det känns bra.
Arbetsdagen kändes extra bra då jag börjat dagen med träning:)

Kom till dagis vid fyra, och där var bara Melker och ett annat barn kvar. Skumt! Normalt sett brukar det vara ett gäng barn kvar vid den tiden. Fick en känsla av att jag missat nåt..
Var det nån form av afton som jag glömt bort? Eller hade det varit vernisssage eller nåt sånt? Men så var det inte, det var bara många som hämtats extra tidigt.


Åkte ner till fritids för att hämta Mathilda, och där fick jag samma känsla. Det var nämligen enbart Mathilda kvar.. Fast där fanns det ju en förklaring. Många barn hade gått hem tidigt för att göra sig klara inför kvällens disco...

Det har varit veckans samtalsämne - skoldisco!
Det har pratats om kläder, vilka som ska dansa med vilka, hur mycket pengar dom skulle ha med sig osv..

Innan vi åkte hem så åkte vi och hämtade Emma. Tjejerna skulle göra sig klara för discot tillsammans.. Klä sig och sminka sig.. Ja jösses, det ska börjas i tid!

Det var två förväntansfulla och pirriga tjejer som höll på här hemma. Så söta...
Strax innan sex gick vi ner till skolan. Mathilda kläckte ett par underbara kommentarer på vägen.. men dom delar jag inte med mig av här :)

Mathilda ville att jag skulle vara kvar en stund på discot, så jag hängde på in. Efter en stund vågade Mathilda släppa taget, och jag kunde sätta mig i kapprummet utanför.
Jag är glad över att jag fick stanna kvar och se på alla söta och härliga barn! Det är en underbar syn.. Framförallt när det ska dansas tryckare.. Det är ju för sött!

Vid åtta var det slut, och då var Mathilda rejält trött..
Gick hem och såg början av Let's Dance. Efter ungefär halva hade Melker somnat i min famn, och strax därefter gick jag upp och nattade Mathilda.

Inga kommentarer: